BAGAIMANA UNTUK PACK BASIKAL MOUNTAIN

Bagaimana untuk pek basikal anda untuk perjalanan atau penghantaran.




Anda akan memerlukan:

* Kotak basikal kadbod (biasanya anda boleh mendapatkan ini percuma dari sebuah kedai basikal, tetapi pastikan anda menelefon terlebih dahulu untuk memastikan mereka mempunyai satu disediakan. Juga, pastikan anda mendapat kotak BIKE dan bukan kotak FRAME. Anda juga boleh bertanya di kedai basikal untuk bahan pembungkusan tambahan seperti garpu plastik gunung dan tab plastik merah yang pergi dalam angkup brek.)

* Balut gelembung atau banyak kain pembalut / melindungi rangka dan bahagian-bahagian
pita pembungkusan

* hubungan zip. (Zip ties)

* Pita pelekat (pilihan)

* Beg roda (pilihan)

* Kadbod tambahan (pilihan)




Langkah 1: Keluarkan pedal. Balut ini dengan baik dalam gelembung balut atau kain buruk dan tempat di dalam kotak

Langkah 2: Balut tiub utama basikal dalam kain atau gelembung balut. Saya suka menggunakan pita pelekat kerana ia adalah lebih mudah untuk menghapuskan tanpa pisau.

Langkah 3: Buang derailleur belakang dan balut dalam kain buruk atau gelembung balut.

Langkah 4: Alih keluar siaran tempat duduk dan zip-ikat kerusi dan jawatan kerusi untuk bingkai anda, memastikan bahawa tidak ada apa-apa mata di mana akan menggosok atau cip rangka anda.

Langkah 5: Buang roda hadapan dan mengambil menusuk. Ini boleh diletakkan di dalam botol air, beg roda, atau di mana sahaja yang anda fikir ia akan selamat. Jika anda mempunyai beg roda, meletakkan roda depan anda di dalamnya. (Jika anda mempunyai tab plastik merah dari kedai basikal, meletakkan satu dalam brek caliper depan anda jika anda pembungkusan basikal gunung).

Langkah 6: Balut shifters / tuil anda di dalam kain buruk atau gelembung balut.

Langkah 7: Buang stem setang anda. Setelah berlepas batang anda, menggantikan apa-apa spacers dan mengetatkan bolt alat dengar. Balut akhir batang anda.



Langkah 8: Letakkan basikal anda dalam kotak basikal. Anda mungkin perlu untuk membolehkan udara keluar dari tayar belakang untuk memberi diri anda setiap bilik. Sekarang anda perlu untuk bereksperimen dengan bagaimana untuk muat bar anda di; Saya biasanya dapat menghidupkan mereka sehingga mereka hampir selari dengan tiub atas. Jika boleh, zip-ikat bar anda untuk tiub atas. Sekali lagi, pastikan tidak ada tempat di mana bingkai anda boleh tercalar atau jika tidak, rosak oleh hendal atau batang.

Langkah 9: Slide roda depan anda ke dalam kotak di sebelah bingkai, dengan rotor brek yang dihadapi dalam (jika anda mempunyai peralatan dan selesa mengeluarkan rotor, pergi ke depan dan mengeluarkan mereka, memastikan untuk membalut dengan teliti sebelum meletakkan mereka dalam kotak). Jika anda mempunyai mana-mana kepingan tambahan kadbod, anda boleh slaid keping di mana basikal itu menekan terhadap kotak, untuk memberi kotak lebih banyak sokongan.

Langkah 10: Pita kotak dan berharap penduduk penghantaran menghargai berbasikal!

* Ikut langkah yang sama untuk membungkus basikal jalan (lebih mudah daripada pembungkusan basikal gunung). Langkau bit pada rotor dan angkup brek kerana mereka hanya digunakan pada basikal gunung.

Oleh Georgia Gould, empat kali, basikal gunung elit juara kebangsaan

















Popular posts from this blog

SAIZ BASIKAL MTB

TIP KAYUH BASIKAL SECARA SYSTEM